5 būdai darbą iš namų padaryti produktyviu

Pastaruoju metu pasaulyje vykstanti pandemija padarė įtaką tam tikriems pokyčiams organizacijose. Vienas iš jų - nuotolinių darbo vietų atsiradimas ir paplitimas. Kaip ir darbas ofise,  taip ir darbas iš namų turi savų trūkumų bei pliusų. Jog į darbo iš namų procesą įsivažiuoti būtų galima paprasčiau, Oliver.lt nusprendė pasidalinti penkiais patarimais, kurie padės užtikrinti, jog darbas nuotolinėje darbo būtų ne ką mažiau produktyvus ir naudingas.

Tinkamos darbo vietos, atmosferos susikūrimas

Net ir kelios smulkios detalės, keli nedideli pokyčiai Jūsų gerai pažįstamoje aplinkoje (kuri dabar tapo ir Jūsų darbo vieta), gali jums padėti persiorientuoti į dirbti motyvuoto žmogaus rėžimą. Pirmiausia - pasirūpinkite, jog savo darbo vietoje turėtumėte reikiamus technologinius prietaisus kaip kompiuteris, telefonas. Siūlome ją įsikurti vietoje prie lango, jog gautumėte natūralios saulės šviesos (o gražus vaizdas pro langą - taip pat, be abejo, didelis pliusas!). Minimaliai pasidekoruokite darbo vietą nuotraukomis, citatomis; fone tyliai pasileiskite muzikos, jog išliktumėte motyvuoti.

Rutinos nusistatymas ir jos laikymasis

Dirbant iš namų yra labai pravartu susikurti tam tikrą veiksmų seką, kurios turėtų būti laikomąsi kiekvieną rytą. Kodėl? Tai padeda apsibrėžti tam tikras ribas, kurios tiksliai nusakytų, kada darbo diena turi prasidėti, o kada baigtis. Reiktų siekti, jog darbas iš namų nepaisant aplinkos pasikeitimo vyktų įprastai - įprastomis valandomis, įprastu tempu. Dienotvarkės susidarymas - pirmasis žingsnis tam užtikrinti.

Oliver.lt siūlo - jog diena prasidėtų gerai, į dienotvarkę reiktų įtraukti veiklą sau - išeiti pasivaikščioti, pamedituoti, pasportuoti ar tyloje pasimėgauti rytiniu kavos puodeliu.

Laiko valdymas pagundų pilnoje aplinkoje

Dirbant namų aplinkoje atsiranda daug pagundų - norisi ir TV pažiūrėti, ir jogą padaryti, ir apsitvarkyti, ir šunis pavedžioti. Tačiau yra keli būdai, kaip toms pagundoms nepasiduoti. Pirmasis jų - ryte susidaryti reikiamų padaryti darbų sąrašą, iš jo išsirinkti tris svarbiausias užduotis ir nuo jų neatsitraukti, kol jos nebus atliktos. Antrasis - nusistatyti laikmačius. 30-45 minutes skirti darbui, o po jų 5-10 paskirti trumpai pertraukėlei. Veikia ir padeda!

Komunikacija su darbo kolegomis iš nutolusių darbo vietų

Aptarkite ir nuspręskite su darbo vadovu ir kitais organizacijos darbuotojais, kaip komunikuosite dirbant iš nutolusių darbo vietų. Ar bendrausite telefoniniais skambučiais? Galbūt vaizdo perdavimo programomis, ar pašto žinutėmis? Komunikaciją palaikyti svarbu ne tik dėl organizacinių reikalų, bet ir dėl to, jog nesijausti izoliuotam (ai) pandemijos metu.

Realių lūkesčių sau išsikėlimas

Valdyti lūkesčius dar niekada nebuvo taip svarbu, kaip dabar. Darbas iš namų be abejonės sukuria tam tikrų sunkumų (viena iš situacijų, kai tai yra ypatingai pajaučiama - darbuotojų namuose yra ir mažamečių vaikų). Susiduriant su sunkumais - kalbėkite. Nustatykite ribas. Galbūt galima dirbti lankstesnėmis valandomis? Tik komunikuodami apie iškylančias problemas po darbo namuose savaičių nesijausite neišpildantys ar tai kompanijos, ar šeimos, ar savo lūkesčių.